wahhh terharu-terharu

terharu sungguh larrrr…. mesti korang nak tau kan.. apa lar yang terharu sangat.. buat gempak jerr… anak den pandai cakap omputih.. tu yang buat den terharu.. ekekeke.. saje jer bikin panasss…

apa lar sangat cakap omputih.. tu pun nak diwar-warkan.. mesti ada yang berkata macam tu.. tapi bagi aku.. bila anak2 kita mula bercakap.. satu perkembangan yang sangat baik.. bila pertuturan dia lagi jelas lagi membanggakan dan bila dia bertutur dalam bahasa yang lain.. satu lagi kemajuan yang ditunjukkan sedangkan ibu bapanya bertutur dalam bahasa yang berbeza..

kita org cakap kat umah bahasa melayu nogori jerr… tapi bila bercakap ngan miss lana bahasa yang betul.. dan sebutan yang betul.. takut dia konpius nanti.. tapi lately.. (ce..ce..cehh omputih ko).. miss lana bila nampak barang yang dia tau dia akan sebut.. bahasa melayu atau bahasa inggeris.. etc: elephant.. fish.. hat.. n banyak lagi.. yang bez dia penah cakap ‘babah nah corn (jagung).. ekekekeke satu kebanggaan buat ku.. walaupun kadang2 xajar pun..

mungkin sebab dia tgok chanel 613.. n balik rumah jer belek buku.. menyebabkan lama2 dia tau sebut.. so bagilah anak anda tengok kartun yang membina yer… ekekekeke

peace yooo