wahhh terharu-terharu

terharu sungguh larrrr…. mesti korang nak tau kan.. apa lar yang terharu sangat.. buat gempak jerr… anak den pandai cakap omputih.. tu yang buat den terharu.. ekekeke.. saje jer bikin panasss…

apa lar sangat cakap omputih.. tu pun nak diwar-warkan.. mesti ada yang berkata macam tu.. tapi bagi aku.. bila anak2 kita mula bercakap.. satu perkembangan yang sangat baik.. bila pertuturan dia lagi jelas lagi membanggakan dan bila dia bertutur dalam bahasa yang lain.. satu lagi kemajuan yang ditunjukkan sedangkan ibu bapanya bertutur dalam bahasa yang berbeza..

kita org cakap kat umah bahasa melayu nogori jerr… tapi bila bercakap ngan miss lana bahasa yang betul.. dan sebutan yang betul.. takut dia konpius nanti.. tapi lately.. (ce..ce..cehh omputih ko).. miss lana bila nampak barang yang dia tau dia akan sebut.. bahasa melayu atau bahasa inggeris.. etc: elephant.. fish.. hat.. n banyak lagi.. yang bez dia penah cakap ‘babah nah corn (jagung).. ekekekeke satu kebanggaan buat ku.. walaupun kadang2 xajar pun..

mungkin sebab dia tgok chanel 613.. n balik rumah jer belek buku.. menyebabkan lama2 dia tau sebut.. so bagilah anak anda tengok kartun yang membina yer… ekekekeke

peace yooo

Advertisements

2 Komen (+add yours?)

  1. dimple
    Mei 13, 2011 @ 21:34:17

    haaaaaaaaaaa same goes with Bella dah pandai sebut pish, car, ephant .. in her own way lah kannnnnnnn .. pelat lagi ekekekee

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: